Immanuel Kant, njemački filozof iz 18. stoljeća, je tvrdio da je “najteži problem za čovjeka edukacija.” Kant je vjerovao da su edukacija i obrazovanje teže od vlasti i umjetnosti. Iz perspektive sociologije, obrazovanje je proces uz pomoć kojeg se ljudsko društvo izgrađuje fizičke i mentalne karakteristike koje se prenose s jedne generacije na drugu. Ustvari, ljudi koji se trude da budu u stalnoj edukaciji, oni također utječu na edukaciju budućih generacija.
Prvi ajeti koji su objavljeni poslaniku Muhammedu, bili su prvi pet ajeta sure „Alek“, u kojima Allah, dž,š., kaže: „Čitaj (uči, studiraj, edukuj se, istražuj, opameti se) u ime Gospodara tvog…“. (Alak, 1). U prvom ajetu sure El-Kalem se kaže: “Kunem se perom i ono što oni pišu” (Kalem 1).
Promjene i trijumf u svakoj državi će doći na dan kada se njeni stanovnici budu principijelno držali svoje vjere, da se posvete njoj svom svojom snagom i voljom, da se obrazuju i da u praksi to znanje koje su dobili sprovedu.
Sama riječ “učeni” spominje se 224 puta u Kur'anu. Ime Boga “Sveznajući” se spominje 185 puta, “znanje” se spominje 375 puta, u Sahihu imama el-Buharije, postoji posebno poglavlje pod nazivom “znanje”, koje sadrži 102 hadisa u kojem se spominje riječ znanje, mudrost, nauka, itd. Ove plemenite riječi osim što otkrivaju mudrost i vrijednost znanja i promoviraju njegovo sticanje, one predstavljaju i osnovu za uspostavu sistema koji se danas koriste za obradu velikih podataka.
Nema sumnje da je znanje jedan od glavnih potreba i uslova za osnivanje i napredak pojedinca i društva. Potreba za znanjem i saznanjem nikad se neće ugasiti; kao što je tijelo potrebno za hranom, tako je znanje hrana za um i dušu.
Razred za tehničke i prirodno – matematičke nauke Internacionalne akademije nauka i umjetnosti u Bosni u Hercegovini (IANUBiH) će, kao i drugi razredi poticati razvoj tehničkih i prirodno – matematičkih oblasti, izražavajući spremnost za promjene koje su primjerene vremenu i potrebama sredine iz koje potiče i u kojoj egzistira.
Da bismo mogli da učimo i stičemo znanje u vremenu u kojem živimo, u vremenu nezamislivom bez tehnologije i tehnike, posebno mjesto u Akademiji će da čini Razred za tehničke i prirodno-matematičke nauke koji će provoditi istraživačku djelatnost u okviru same Akademije i njenih tijela, ali isto tako i u matičnim ustanovama članova razreda – Univerzitetima, fakultetima, Institutima i laboratorijama. Naučna istraživanja obuhvaćena ovim razredom su područja:
Isto tako, istraživat će se opća pitanja nauke i obrazovanja vezana uz tehnološki razvoj, inovacije i razvoj privrede, posebice novih industrija i nadolazećih tehnologija.
Razred čine redovni i suradni članovi sa vidljivim međunarodnim scintimetrijskim parametrima koji djeluju uz pomoć administrativnog sekretara. Jezik scintimetrijskih podataka je jedini razumljivi jezik ovog razreda, jer lažno je znanje štetnije od neznanja.
Radu i prepoznatljivosti Razreda za tehničke i priodno – matematičke nauke posebno će doprinositi i naučna vijeća koja ćemo formirati u Razredu, a koja će da okupljaju eminentne naučnike i stručnjake iz područja tehničkih i biotehničkih nauka sa ciljem poticanja, organizacije, koordinacije i pomaganja istraživanja.
Ako čovjeku date ribu nahranit ćete ga za jedan dan, ako ga naučite loviti ribu, nahranit ćete ga za cijeli život. Stoga, članovi Razreda za tehničke i prirodno – matematičke nauke i naučna vijeća će da doprinose razradi i definiranju stavova Akademije o pitanjima razvoja nauke, obrazovanja, tehnologije i privrede, kao i sveukupnog razvoja Bosne i Hercegovine. Kao što bi Konfučije rekao: Bit znanja je da ako ga posjedujete, primijenite ga; ako ne, priznajte svoje neznanje.
Ovaj uvod završavam mudrim riječima Abrahama Maslova: „Ili ćeš koračati napred u razvoj ili ćeš koračati nazad u sigurnost.“
Voditelj Razreda tehničkih i prirodno – matematičkih nauka
1. Doc.dr.sc. LEJLA GURBETA POKVIĆ, suradni član, VODITELJ |
2. Akademik prof.dr.sci. Almir Badnjević, redovni član |
3. Prof.dr.sc. Faik Uzunović, suradni član |
4. Prof.dr.sc. Elvir Zlomušica, suradni član |
5. Prof.dr.sc. Muhamed Sućeska, suradni član |
6. Prof.dr.sc. Sanja Damjanović, suradni član |
7. Prof.dr. Tamer Bego, suradni član |
8. Prof.dr. Tanja Dujić, suradni član |
9. Prof.dr. Slavenka Vobornik, suradni član |
10. Leandro Pecchia (UK) |
11. Damijan Miklavčić (Slovenija) |
12. Saverio Stranges (Kanada) |
13. Jari Hyttinen (Finska) |
14. Arti Ahluwalia (Italija) |
15. Prof. Dr. Thomas Klapötke (Njemačka) |
16. Prof.dr. Tarik Uzunović, suradni član |
17. Prof.dr.sc. Nedim Suljić, suradni član |
18. Akademik prof.dr.sc. Dražen Vikić-Topić, redovni član |
19. Akademik prof.dr.sc. Rasim Gačanović, redovni član |
20. Dr. Krsto Mijanović, suradni član |